In het bulletin ter gelegenheid van de 2019 Louwman meeting schreef ik – Hans Ensing – dat Renault een mogelijke kandidaat was voor een fusie met FCA, maar uiteindelijk is het PSA geworden, ook omdat Renault partner Nissan niet wilde gezien haar positie op de US markt.. PSA is uiteindelijk iets interessanter omdat PSA met haar tamelijk recente partner Opel en diens historische band met GM in de US interessante technische expertise inbrengt .o.a. op het gebied van elektrisch rijden. In Europa zal Fiat voornamelijk moeten kunnen profiteren van de fusie door uitwisseling van componenten en modellen (zie ook allpar. com search Fiat platform strategy) met PSA en Peugeot wil proberen wagens in de US te gaan verkopen met steun van het Chrysler netwerk.
Enigszins onderbelicht in dit verhaal is,dat de Chinese fabrikant Dongfen al geruime tijd een klein belang heeft in Peugeot en in 2020 een “global” pick up zou uitbrengen, wat nu in relatie met wordt gebracht met RAM.
Zo is de Chrysler groep voor de 4e keer van structuur veranderd sinds de jaren 70, maar voor ChryslerClassicCars.nl maakt het niet veel uit, het blijven mooie wagens !