Deze wagen werd niet alleen gekozen vanwege zijn fraaie authentieke staat, maar vertegenwoordigt ook een stuk Amerikaanse geschiedenis welke tevens aansluit op de diverse manifestaties in Nederland dit jaar, ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding.
De C38 werd als nieuw model in 1942 geïntroduceerd, maar de productie werd al snel stopgezet omdat Amerika in de 2e wereldoorlog betrokken werd .
Chrysler werd toen een zeer belangrijke leverancier van Chrysler engineered oorlogsmateriaal zoals o.a. de Sherman tanks-de Dodge (WC) Beeps, Hellcat zware vliegtuig motoren etc. ( meer weten search op de allpar.com site ) en zou na de oorlog nog lang leverancier van de Amerikaanse overheid worden tot en met de Apollo ruimtevluchten.
Vanaf 1947 was de Windsor C38 weer leverbaar en op basis van de oorlogskwaliteit werd de slogan Finest Engineering gevoerd.
Voor de kleine groep van de “happy few” in Nederland die wat dollars hadden in die tijd was de Windsor een interessante wagen.

Onze 2 andere winnaars kwamen uit een heel ander tijdperk:
– In de Compact klasse was het Christopher Peycke met een in Zwitserland geassembleerde ( Swiss quality ) Valiant 1962.
– In de Future Classics klasse ging de eer naar Nic Vleugels met een rode 1988 Le Baron Turbo Convertible.

Zie een uitgebreide serie fotos onder Meeting Fotos.