Dit was het 5e achtereenvolgende jaar met stijgende resultaten in de US , nu met een EBIT winst van 7.3 miljard euro en een netto winst van 3.6 miljard euro.
Met deze cijfers werd het bedrijf uiteindelijk na vele jaren schuldenvrij.
Vooral dankzij Jeep en RAM wordt het grootste gedeelte van de winst nog steeds in de in de US gemaakt, waar men 2.195.863 wagens verkocht , een stijging van 8%.
Daarnaast verkocht FCA in de US nog een totaal van 23.820 van de nieuwe Alfa’s ( Giulia en Stelvio ) en 15.521 Fiat’s van de moeilijk verkopende 500 range .
In ZuidAmerika werd een licht verbeterd resultaat behaald-terwijl in Europa (EMEA) markten het resultaat daalde en in Azié/China nog geen winst werd gemaakt.
Wereldwijd resulteerde dit tot een operationele winst van iets meer dan 2 miljard euro. Voor meer details zie ook de Allpar site van 7 februari 2019.
In 2019 wordt een lichte daling van de US markt verwacht, maar het uiteindelijke resultaat zal sterk afhangen van de verkoop mix in bestaande modellen en nieuwe model lanceringen.
In de 2018 resultaten zit ook nog de onderdelen tak Magneti Marelli, die in principe verkocht is voor ruim 6 miljard euro aan de investeerders van KKR en onderdelen leverancier Calsonic. De transactie zal een nog onbekend positief effect hebben op de 2019 resultaten.